Enkele toelichtingen om deze les te kaderen
Beste mevrouw Abbas,
Toelichting over het lesonderwerp en het leerplan waarin dit kadert
De les in mijn blog gaat over het onderwerp "Conformisme".
Deze les is bedoeld voor leerlingen uit het Go!, Aso, 2de leerjaar van de 3de graad Humane wetenschappen.
De les wordt gegeven in het vak gedragswetenschappen (AV).
Leerplannummer 2006/049
Doelstelling 10: "de leerlingen kunnen voorbeelden aangeven van het gevaar van groepsconformisme voor de identiteitsvorming".
Toelichting over de wijze waarop ik de blog zou inzetten in mijn les
De theorie zou ik geven dmv actief doceren, afgewisseld met een onderwijsleergesprek. Dit laatste doe ik aan de hand van vragen die betrekking hebben op hun dagdagelijkse leven (belangstellingsprincipe).
Ik bouw de leerstof hierbij geleidelijk op (beperkingsprincipe).
Tijdens de les worden ook de filmpjes van de blog getoond (aanschouwelijkheidsprincipe).
De theorie die op de blog staat dient vooral ter opfrissing bij het maken van de oefeningen én als voorbereiding op het examen.
Dmv de oefeningen in Educaplay laat ik de leerlingen de geziene leerstof actief inoefenen (activiteitsprincipe).
De leerlingen kunnen de oefeningen zo vaak hermaken als ze willen, waardoor leerlingen die extra opfrissing nodig hebben, deze ook krijgen (individualiteitsprincipe).
Abonneren op:
Posts (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten